Bory DolnośląskieBory DolnośląskieBory DolnośląskieBory Dolnośląskie
  • O LGD
    • Lokalna Strategia Rozwoju
    • Umowa ramowa
    • Statut
    • Lista członków rady
    • Lista członków LGD
    • Regulamin organu decyzyjnego LGD
    • RODO
    • Kontakt z LGD
  • Blog
  • PROW 2014-2020
    • Dokumenty
      • Aneksy i zmiany w dokumentach
      • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
      • Plan komunikacji
      • Harmonogram realizacji planu komunikacji
      • Protokoły z posiedzeń Rady
      • Ustawy i rozporządzenia
      • Kryteria wyboru
      • Wykorzystanie środków
      • Procedury wyboru operacji
      • Granty
    • Nabory
      • Harmonogram naborów wniosków
      • Listy wybranych i niewybranych operacji
      • Ogłoszenia o naborach
    • Informacje dla beneficjentów
      • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
      • Wnioski
    • Zapytania ofertowe
    • Logotypy
  • LSR 2021-2027
  • PROW 2021-2027

Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje

    Strona główna LGD Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje
    NastępnyPoprzedni

    Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje

    Przez Eryk Lewandowski | LGD | 0 komentarzy | 29 sierpnia, 2017 | 0

    Dofinansowanie jest przyznawane na wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR:

    1. W ramach krótkich łańcuchów dostaw w rozumieniu art. 2 ust. 1 akapit dugi lit. m rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFROW) i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2015 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 487, z późn. zm.) lub,
    2. W zakresie świadczenie usług turystycznych lub,
    3. W zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych, z wyłączeniem operacji polegających na budowie lub modernizacji targowisk objętych zakresem wsparcia w ramach działania, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

    Dofinansowanie na wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą jest przyznawane, jeżeli podmioty prowadzące działalność gospodarczą zawarły porozumienie o wspólnej realizacji projektu, który ma na celu zwiększenie sprzedaży dóbr lub usług oferowanych przez podmioty z obszaru wiejskiego objętego LSR przez zastosowanie wspólnego znaku towarowego lub stworzenie oferty kompleksowej sprzedaży takich dóbr i usług.

    Porozumienie jest zawierane na czas oznaczony i zawiera postanowienia dotyczącej wspólnej realizacji operacji, w szczególności:

    1. Dane identyfikujące strony porozumienia;
    2. Opis celów i przewidzianych rezultatów tej operacji oraz głównych zadań objętych tą operacją;
    3. Wskazanie strony, która jest upoważniona do ubiegania się o pomoc w imieniu pozostałych stron;
    4. Budżet operacji uwzględniający wkład finansowy poszczególnych stron.

     

    NUMER IDENTYFIKACYJNY

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) ma obowiązek posiadać numer identyfikacyjny nadawany przez (biuro powiatowe) Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Poniżej link do wniosku na nadanie numeru identyfikacyjnego:

    http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wnioski/ewidencja-producentow.html

    RACHUNEK

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) ma obowiązek posiadać rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

    Uwaga: W przypadku ubiegania się o wypłatę zaliczki lub wyprzedzającego finansowania Wnioskodawca musi posiadać wyodrębniony rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej przeznaczony wyłącznie do obsługi zaliczki lub wyprzedzającego finansowania.

    1. Kwota wyprzedzającego finansowania operacji nie może przekraczać 36,37% kwoty pomocy.
    2. Kwota zaliczki wynosi nie więcej jednak niż 50% przyznanej Beneficjentowi umową kwoty pomocy w części dotyczącej inwestycji. Zabezpieczeniem zaliczki jest:
    • poręczenie bankowe lub;
    • gwarancja bankowa lub;
    • gwarancja ubezpieczeniowa lub;
    • weksel z poręczeniem wekslowym banku

    Oddzielny system rachunkowości lub kod rachunkowy

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy jest zobligowany do prowadzenia oddzielnego systemu rachunkowości albo korzystania z odpowiedniego kodu rachunkowego, dla wszystkich transakcji związanych z realizacją operacji, w ramach prowadzonych ksiąg rachunkowych.

    Zasady konkurencyjności wydatków

    Każdy Beneficjent realizujący operacje jest zobowiązany do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowanych z zachowaniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych (dotyczy podmiotów publicznych) bądź w przypadku, gdy wartość zadania ujętego w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji przekracza 20 000 złotych netto przeprowadzenia postępowania ofertowego (dotyczy pozostałych podmiotów).

    Informowanie o pomocy otrzymanej

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) jest zobligowany do informowania i rozpowszechniania informacji o pomocy otrzymanej z EFRROW, zgodnie z przepisami Załącznika III do rozporządzenia nr 808/2014 opisanymi w Księdze wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

    Koszty kwalifikowane:

    1. ogólne (związane z wydatkami dot. budowy, nabycia nieruchomości, maszyn, takie jak honoraria architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, opłaty za doradztwo w zakresie zrównoważenia środowiskowego i gospodarczego, w tym studia wykonalności),
    2. zakupu robót budowlanych lub usług,
    3. zakupu lub rozwoju oprogramowania komputerowego oraz zakupu patentów, licencji lub wynagrodzeń za przeniesienie autorskich praw majątkowych lub znaków towarowych,
    4. najmu lub dzierżawy maszyn, wyposażenia lub nieruchomości,
    5. zakupu nowych maszyn lub wyposażenia,
    6. zakupu środków transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą,
    7. zakupu rzeczy innych niż wymienione w punkcie e i f, w tym materiałów,

    wynagrodzenia i innych świadczeń, o których mowa w Kodeksie pracy, związanych z pracą pracowników beneficjenta, a także inne koszty ponoszone przez beneficjenta na podstawie odrębnych przepisów w związku z zatrudnieniem tych pracowników – dotyczy operacji w zakresie: wspierania współpracy między podmiotami wykonującymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR w ramach krótkich łańcuchów dostaw lub w zakresie świadczenia usług turystycznych, lub w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych;

    1. podatek od towarów i usług (VAT), z wyjątkiem podatku, który można odzyskać na mocy prawodawstwa krajowego VAT,

    – które są uzasadnione zakresem operacji, niezbędne do osiągnięcia jej celu oraz racjonalne.

    Przy ustalaniu wysokości pomocy koszty ogólne są uwzględniane w wysokości nieprzekraczającej 10% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, a koszty zakupu środków transportu – w wysokości nieprzekraczającej 30% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, pomniejszonych o koszty ogólne.

    Wartość wkładu rzeczowego, w formie nieodpłatnej pracy ustala się jako iloczyn liczby przepracowanych godzin oraz ilorazu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w drugim roku poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o przyznanie pomocy i liczby 168.

    Przykład:

    Zakres rzeczowo – finansowy operacji:

    • budowa obiektu: 150.000 zł.;
    • wartość pracy świadczonej nieodpłatnie 20.000 zł.;
    • zakup środka transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą 80.000 zł;
    • honorarium architekta za przygotowanie projektu 25.000 zł.

    Zastosowanie limitów:

    • pozostałe koszty kwalifikowalne operacji bez kosztów ogólnych 170.000 zł (budowa obiektu 150.000 zł + wartość pracy świadczonej nieodpłatnie);
    • limit kosztów zakupu środka transportu 51.000 zł (pozostałe koszty kwalifikowalne operacji bez kosztów ogólnych 170.000 zł x 30% = 51.000 zł);
    • limit kosztów ogólnych 22.100 zł (pozostałe koszty kwalifikowalne operacji 170.000 + 51.000 zł = 221.000 zł x 10% = 22.100 zł

    Koszty kwalifikowalne po zastosowaniu limitów:

    • budowa obiektu: 150.000 zł.;
    • wartość pracy świadczonej nieodpłatnie 20.000 zł.;
    • zakup środka transportu 51.000 zł;
    • honorarium architekta za przygotowanie projektu 22.100 zł.

    Pomoc nie przysługuje, jeżeli działalność gospodarcza będąca przedmiotem tej operacji jest sklasyfikowana w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jako:

    • działalność usługowa wspomagająca rolnictwo i następująca po zbiorach;
    • górnictwo i wydobywanie;
    • działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie;
    • przetwarzanie i konserwowanie ryb, skorupiaków i mięczaków;
    • wytwarzanie i przetwarzanie koksu i produktów rafinacji ropy naftowej;
    • produkcja chemikaliów oraz wyrobów chemicznych;
    • produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych;
    • produkcja metali;
    • produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oraz motocykli;
    • transport lotniczy i kolejowy;
    • gospodarka magazynowa.

    Wsparcie:

    • Podmioty wykonujące działalność gospodarczą – 70%

    Czas realizacji operacji:

    Operacja może być realizowana w terminie 2 lat od dnia zawarcia umowy, lecz nie później niż do dnia 31 grudnia 2022 r., nie więcej niż w dwóch etapach

     

     

     

     

    Działalność Gospodarcza, Pieniądze

    Related Post

    • Umowy grantowe podpisane! Ponad 2 miliony złotych trafią do lokalnych społeczności

      Przez Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      W dniach 20 i 21 maja 2025 roku, w siedzibie Stowarzyszenia LGD Bory Dolnośląskie zostały podpisane umowy grantowe na realizację projektów wspierających rozwój lokalnych społeczności. Dzięki pozyskanym środkom z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, mieszkańcy siedmiuCzytaj więcej

    • Nabór wniosków o przyznanie pomocy z zakresu poprawy dostępu do małej infrastruktury publicznej

      Przez Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy z zakresu poprawy dostępu do małej infrastruktury publicznej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.13.1 LEADERCzytaj więcej

    • Zaproszenie na spotkanie informacyjno-konsultacyjne

      Przez Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie serdecznie zaprasza przedstawicieli Jednostek Samorządu Terytorialnego oraz organizacji pozarządowych z terenu objętego Lokalną Strategią Rozwoju LGD Bory Dolnośląskie, obejmującego gminy: Iłowa, Gozdnica, Przewóz, Wymiarki, Małomice, Węgliniec, Osiecznica, Pieńsk, Gminę Wiejską ŻaryCzytaj więcej

    • Konsultacje zmian w LSR

      Przez Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie informuje, że z uwagi na konieczność przeniesienia realizacji wskaźników z roku 2024 na rok 2025, związanych z zadaniami finansowanymi ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu 7Czytaj więcej

    • Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie zatrudni: Główną Księgową / Głównego Księgowego

      Przez Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Miejsce pracy: Biuro Stowarzyszenia, Iłowa, ul. Żeromskiego 25 Zakres obowiązków: Prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów księgowych oraz środków pieniężnych Zamknięcie roczne ksiąg orazCzytaj więcej

    Zostaw komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnio dodane

    • Umowy grantowe podpisane! Ponad 2 miliony złotych trafią do lokalnych społeczności
    • Nabór wniosków o przyznanie pomocy z zakresu poprawy dostępu do małej infrastruktury publicznej
    • Wyniki naborów 1–4/2025/G w ramach projektów grantowych EFS+
    • Zaproszenie na spotkanie informacyjno-konsultacyjne
    • Harmonogram Spotkań informacyjno-konsultacyjnych dotyczących naborów EFS+

    Kategorie

    • FBD (1)
    • Imprezy (6)
    • Kursy (1)
    • LGD (157)
    • LSR 2021-2027 (3)
    • Nabory (36)
    © 2016 Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Webkreacja: disena.pl
    • O LGD
      • Lokalna Strategia Rozwoju
      • Umowa ramowa
      • Statut
      • Lista członków rady
      • Lista członków LGD
      • Regulamin organu decyzyjnego LGD
      • RODO
      • Kontakt z LGD
    • Blog
    • PROW 2014-2020
      • Dokumenty
        • Aneksy i zmiany w dokumentach
        • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
        • Plan komunikacji
        • Harmonogram realizacji planu komunikacji
        • Protokoły z posiedzeń Rady
        • Ustawy i rozporządzenia
        • Kryteria wyboru
        • Wykorzystanie środków
        • Procedury wyboru operacji
        • Granty
      • Nabory
        • Harmonogram naborów wniosków
        • Listy wybranych i niewybranych operacji
        • Ogłoszenia o naborach
      • Informacje dla beneficjentów
        • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
        • Wnioski
      • Zapytania ofertowe
      • Logotypy
    • LSR 2021-2027
    • PROW 2021-2027
    Bory Dolnośląskie