Bory DolnośląskieBory DolnośląskieBory DolnośląskieBory Dolnośląskie
  • O LGD
    • Lokalna Strategia Rozwoju
    • Umowa ramowa
    • Statut
    • Lista członków rady
    • Lista członków LGD
    • Regulamin organu decyzyjnego LGD
    • RODO
    • Kontakt z LGD
  • Współpraca
    • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
    • Granty
    • Harmonogram naborów wniosków
    • Harmonogram realizacji planu komunikacji
    • Kryteria wyboru
    • Listy wybranych i niewybranych operacji
    • Ogłoszenia o naborach
    • Plan komunikacji
    • Procedury wyboru operacji
    • Zapytania ofertowe
  • Informacje
    • Aktualności z LGD
    • Aneksy i zmiany w dokumentach
    • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
    • Logotypy
    • Protokoły z posiedzeń Rady
    • Ustawy i rozporządzenia
    • Wnioski
    • Wykorzystanie środków
  • LSR 2021-2027
  • Przyroda
    • Pomniki przyrody
  • Region
    • Pobyt
    • Kuchnia
    • Imprezy
    • Tradycja

Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje

    Start LGD Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje
    NastępnyPoprzedni

    Wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą – podstawowe informacje

    Eryk Lewandowski | LGD | 0 komentarzy | 29 sierpnia, 2017 | 0

    Dofinansowanie jest przyznawane na wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR:

    1. W ramach krótkich łańcuchów dostaw w rozumieniu art. 2 ust. 1 akapit dugi lit. m rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFROW) i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2015 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 487, z późn. zm.) lub,
    2. W zakresie świadczenie usług turystycznych lub,
    3. W zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych, z wyłączeniem operacji polegających na budowie lub modernizacji targowisk objętych zakresem wsparcia w ramach działania, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

    Dofinansowanie na wspieranie współpracy między podmiotami prowadzącymi działalność gospodarczą jest przyznawane, jeżeli podmioty prowadzące działalność gospodarczą zawarły porozumienie o wspólnej realizacji projektu, który ma na celu zwiększenie sprzedaży dóbr lub usług oferowanych przez podmioty z obszaru wiejskiego objętego LSR przez zastosowanie wspólnego znaku towarowego lub stworzenie oferty kompleksowej sprzedaży takich dóbr i usług.

    Porozumienie jest zawierane na czas oznaczony i zawiera postanowienia dotyczącej wspólnej realizacji operacji, w szczególności:

    1. Dane identyfikujące strony porozumienia;
    2. Opis celów i przewidzianych rezultatów tej operacji oraz głównych zadań objętych tą operacją;
    3. Wskazanie strony, która jest upoważniona do ubiegania się o pomoc w imieniu pozostałych stron;
    4. Budżet operacji uwzględniający wkład finansowy poszczególnych stron.

     

    NUMER IDENTYFIKACYJNY

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) ma obowiązek posiadać numer identyfikacyjny nadawany przez (biuro powiatowe) Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Poniżej link do wniosku na nadanie numeru identyfikacyjnego:

    http://www.arimr.gov.pl/dla-beneficjenta/wnioski/ewidencja-producentow.html

    RACHUNEK

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) ma obowiązek posiadać rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.

    Uwaga: W przypadku ubiegania się o wypłatę zaliczki lub wyprzedzającego finansowania Wnioskodawca musi posiadać wyodrębniony rachunek bankowy lub rachunek w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej przeznaczony wyłącznie do obsługi zaliczki lub wyprzedzającego finansowania.

    1. Kwota wyprzedzającego finansowania operacji nie może przekraczać 36,37% kwoty pomocy.
    2. Kwota zaliczki wynosi nie więcej jednak niż 50% przyznanej Beneficjentowi umową kwoty pomocy w części dotyczącej inwestycji. Zabezpieczeniem zaliczki jest:
    • poręczenie bankowe lub;
    • gwarancja bankowa lub;
    • gwarancja ubezpieczeniowa lub;
    • weksel z poręczeniem wekslowym banku

    Oddzielny system rachunkowości lub kod rachunkowy

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy jest zobligowany do prowadzenia oddzielnego systemu rachunkowości albo korzystania z odpowiedniego kodu rachunkowego, dla wszystkich transakcji związanych z realizacją operacji, w ramach prowadzonych ksiąg rachunkowych.

    Zasady konkurencyjności wydatków

    Każdy Beneficjent realizujący operacje jest zobowiązany do ponoszenia wszystkich kosztów kwalifikowanych z zachowaniem zasad równego traktowania, uczciwej konkurencji i przejrzystości zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych (dotyczy podmiotów publicznych) bądź w przypadku, gdy wartość zadania ujętego w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji przekracza 20 000 złotych netto przeprowadzenia postępowania ofertowego (dotyczy pozostałych podmiotów).

    Informowanie o pomocy otrzymanej

    Każdy Podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy (osoba fizyczna, przedsiębiorca, organizacja pozarządowa) jest zobligowany do informowania i rozpowszechniania informacji o pomocy otrzymanej z EFRROW, zgodnie z przepisami Załącznika III do rozporządzenia nr 808/2014 opisanymi w Księdze wizualizacji znaku Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

    Koszty kwalifikowane:

    1. ogólne (związane z wydatkami dot. budowy, nabycia nieruchomości, maszyn, takie jak honoraria architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, opłaty za doradztwo w zakresie zrównoważenia środowiskowego i gospodarczego, w tym studia wykonalności),
    2. zakupu robót budowlanych lub usług,
    3. zakupu lub rozwoju oprogramowania komputerowego oraz zakupu patentów, licencji lub wynagrodzeń za przeniesienie autorskich praw majątkowych lub znaków towarowych,
    4. najmu lub dzierżawy maszyn, wyposażenia lub nieruchomości,
    5. zakupu nowych maszyn lub wyposażenia,
    6. zakupu środków transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą,
    7. zakupu rzeczy innych niż wymienione w punkcie e i f, w tym materiałów,

    wynagrodzenia i innych świadczeń, o których mowa w Kodeksie pracy, związanych z pracą pracowników beneficjenta, a także inne koszty ponoszone przez beneficjenta na podstawie odrębnych przepisów w związku z zatrudnieniem tych pracowników – dotyczy operacji w zakresie: wspierania współpracy między podmiotami wykonującymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR w ramach krótkich łańcuchów dostaw lub w zakresie świadczenia usług turystycznych, lub w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych;

    1. podatek od towarów i usług (VAT), z wyjątkiem podatku, który można odzyskać na mocy prawodawstwa krajowego VAT,

    – które są uzasadnione zakresem operacji, niezbędne do osiągnięcia jej celu oraz racjonalne.

    Przy ustalaniu wysokości pomocy koszty ogólne są uwzględniane w wysokości nieprzekraczającej 10% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, a koszty zakupu środków transportu – w wysokości nieprzekraczającej 30% pozostałych kosztów kwalifikowalnych operacji, pomniejszonych o koszty ogólne.

    Wartość wkładu rzeczowego, w formie nieodpłatnej pracy ustala się jako iloczyn liczby przepracowanych godzin oraz ilorazu przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w drugim roku poprzedzającym rok, w którym złożono wniosek o przyznanie pomocy i liczby 168.

    Przykład:

    Zakres rzeczowo – finansowy operacji:

    • budowa obiektu: 150.000 zł.;
    • wartość pracy świadczonej nieodpłatnie 20.000 zł.;
    • zakup środka transportu, z wyłączeniem zakupu samochodów osobowych przeznaczonych do przewozu mniej niż 8 osób łącznie z kierowcą 80.000 zł;
    • honorarium architekta za przygotowanie projektu 25.000 zł.

    Zastosowanie limitów:

    • pozostałe koszty kwalifikowalne operacji bez kosztów ogólnych 170.000 zł (budowa obiektu 150.000 zł + wartość pracy świadczonej nieodpłatnie);
    • limit kosztów zakupu środka transportu 51.000 zł (pozostałe koszty kwalifikowalne operacji bez kosztów ogólnych 170.000 zł x 30% = 51.000 zł);
    • limit kosztów ogólnych 22.100 zł (pozostałe koszty kwalifikowalne operacji 170.000 + 51.000 zł = 221.000 zł x 10% = 22.100 zł

    Koszty kwalifikowalne po zastosowaniu limitów:

    • budowa obiektu: 150.000 zł.;
    • wartość pracy świadczonej nieodpłatnie 20.000 zł.;
    • zakup środka transportu 51.000 zł;
    • honorarium architekta za przygotowanie projektu 22.100 zł.

    Pomoc nie przysługuje, jeżeli działalność gospodarcza będąca przedmiotem tej operacji jest sklasyfikowana w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jako:

    • działalność usługowa wspomagająca rolnictwo i następująca po zbiorach;
    • górnictwo i wydobywanie;
    • działalność usługowa wspomagająca górnictwo i wydobywanie;
    • przetwarzanie i konserwowanie ryb, skorupiaków i mięczaków;
    • wytwarzanie i przetwarzanie koksu i produktów rafinacji ropy naftowej;
    • produkcja chemikaliów oraz wyrobów chemicznych;
    • produkcja podstawowych substancji farmaceutycznych oraz leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych;
    • produkcja metali;
    • produkcja pojazdów samochodowych, przyczep i naczep oraz motocykli;
    • transport lotniczy i kolejowy;
    • gospodarka magazynowa.

    Wsparcie:

    • Podmioty wykonujące działalność gospodarczą – 70%

    Czas realizacji operacji:

    Operacja może być realizowana w terminie 2 lat od dnia zawarcia umowy, lecz nie później niż do dnia 31 grudnia 2022 r., nie więcej niż w dwóch etapach

     

     

     

     

    Działalność Gospodarcza, Pieniądze

    Related Post

    • Raport z ewaluacji zewnętrzna

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie w 2022 roku przeprowadziło ewaluację zewnętrzną Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność realizowanej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2020, której celem była identyfikacja i ocena efektów realizacji LSR.Czytaj dalej

    • Informacja o naborze nr 2/2022

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lataCzytaj dalej

    • Protokół wyboru wykonawcy

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      1. Wykonanie projektu budowlano – wykonawczego z wykorzystaniem mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali min. 1:5000 przyłącza wodociągowego wraz z trzema osadnikami bezodpływowymi do 10 m/3 do trzech domków mobilnych typu holenderskiego zlokalizowanych wCzytaj dalej

    • Dzień otwarty Przewóz

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      W ramach prac nad przygotowaniem LSR zaplanowano organizację dnia otwartego, który odbył się 27.08.2022r. podczas dożynek w Przewozie.  Pracownicy biura Stowarzyszenia LGD Bory Dolnośląskie przygotowali swój punkt informacyjny, gdzie można było porozmawiać, wypełnić ankietę orazCzytaj dalej

    • Konsultacje społeczne zakończone

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      W procesie tworzenia nowej Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027 przeprowadzone zostały spotkania otwarte z mieszkańcami obszaru LGD Bory Dolnośląskie. Konsultacje społeczne odbyły się na terenie 10 Gmin (Małomice, Żagań, Żary, Wymiarki, Gozdnica, Przewóz, Osiecznica,Czytaj dalej

    Dodaj komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnio dodane

    • Raport z ewaluacji zewnętrzna
    • Informacja o naborze nr 2/2022
    • Protokół wyboru wykonawcy
    • Dzień otwarty Przewóz
    • Konsultacje społeczne zakończone

    Kategorie

    • FBD (1)
    • Imprezy (6)
    • Kursy (1)
    • LGD (133)
    • LSR 2021-2027 (2)
    • Nabory (27)
    © 2016 Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Webkreacja: disena.pl
    • O LGD
      • Lokalna Strategia Rozwoju
      • Umowa ramowa
      • Statut
      • Lista członków rady
      • Lista członków LGD
      • Regulamin organu decyzyjnego LGD
      • RODO
      • Kontakt z LGD
    • Współpraca
      • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
      • Granty
      • Harmonogram naborów wniosków
      • Harmonogram realizacji planu komunikacji
      • Kryteria wyboru
      • Listy wybranych i niewybranych operacji
      • Ogłoszenia o naborach
      • Plan komunikacji
      • Procedury wyboru operacji
      • Zapytania ofertowe
    • Informacje
      • Aktualności z LGD
      • Aneksy i zmiany w dokumentach
      • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
      • Logotypy
      • Protokoły z posiedzeń Rady
      • Ustawy i rozporządzenia
      • Wnioski
      • Wykorzystanie środków
    • LSR 2021-2027
    • Przyroda
      • Pomniki przyrody
    • Region
      • Pobyt
      • Kuchnia
      • Imprezy
      • Tradycja
    Bory Dolnośląskie