Bory DolnośląskieBory DolnośląskieBory DolnośląskieBory Dolnośląskie
  • O LGD
    • Lokalna Strategia Rozwoju
    • Umowa ramowa
    • Statut
    • Lista członków rady
    • Lista członków LGD
    • Regulamin organu decyzyjnego LGD
    • RODO
    • Kontakt z LGD
  • Współpraca
    • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
    • Granty
    • Harmonogram naborów wniosków
    • Harmonogram realizacji planu komunikacji
    • Kryteria wyboru
    • Listy wybranych i niewybranych operacji
    • Ogłoszenia o naborach
    • Plan komunikacji
    • Procedury wyboru operacji
    • Zapytania ofertowe
  • Informacje
    • Aktualności z LGD
    • Aneksy i zmiany w dokumentach
    • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
    • Logotypy
    • Protokoły z posiedzeń Rady
    • Ustawy i rozporządzenia
    • Wnioski
    • Wykorzystanie środków
  • LSR 2021-2027
  • Przyroda
    • Pomniki przyrody
  • Region
    • Pobyt
    • Kuchnia
    • Imprezy
    • Tradycja

Zasada konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020

    Start LGD Zasada konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020
    NastępnyPoprzedni

    Zasada konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014-2020

    Eryk Lewandowski | LGD | 0 komentarzy | 24 grudnia, 2016 | 0

    Stosowanie zasady konkurencyjności wydatków w ramach PROW 2014 -2020, zwanej też „zasadą konkurencyjności” obowiązuje beneficjentów:

    • nie będących podmiotami zobowiązanymi zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą pzp” do jej stosowania, w przypadku zamówień przekraczających wartość 20.000 zł netto, tj. bez podatku od towarów i usług (VAT) oraz
    • będących podmiotami zobowiązanymi zgodnie z art. 3 ustawy pzp do jej stosowania, w przypadku zamówień o wartości równej lub niższej kwocie określonej w art. 4 pkt 8 ustawy pzp, a jednocześnie przekraczającej 20.000 zł netto.
    1. W celu spełnienia zasady konkurencyjności należy:
      1. upublicznić zapytanie ofertowe, przy czym zapytanie ofertowe zawiera co najmniej:
        1. opis przedmiotu zamówienia,
          • jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniający wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty,
          • który nie powinien odnosić się do określonego wyrobu lub źródła, szczególnych sposobów postępowania lub znaków towarowych, patentów, rodzajów lub specyficznego pochodzenia, chyba że takie odniesienie jest uzasadnione przedmiotem zamówienia i został określony zakres równoważności,
        2. warunki udziału w postępowaniu,
        3. kryteria oceny oferty oraz informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty,
        4. opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty,
        5. termin składania ofert, przy czym termin na złożenie oferty powinien wynosić nie mniej niż 7 dni kalendarzowych w przypadku dostaw i usług, a 14 dni kalendarzowych w przypadku robót budowlanych od dnia upublicznienia zapytania ofertowego,
        6. warunki wykluczenia,
        7. termin realizacji zamówienia;
      2. wybrać najkorzystniejszą spośród wszystkich złożonych ofert[1] w oparciu o ustalone w zapytaniu ofertowym kryteria oceny.
    2. Zamówienia udzielane przez beneficjenta nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające w szczególności na:
      1. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
      2. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
      3. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
      4. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej;
      5. pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
      6. W przypadku, gdy instytucja dokonująca oceny postępowania stwierdzi udzielenie zamówienia podmiotowi powiązanemu w sposób inny niż wskazane w pkt 1-4, jest zobowiązana wykazać istnienie faktycznego naruszenia zasad konkurencyjności poprzez istniejące powiązanie.
      7. Upublicznienie zapytania ofertowego oznacza wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia w ramach operacji.
      8. Upublicznienie zapytania ofertowego polega na jego umieszczeniu na stronie internetowej wskazanej w komunikacie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi umieszczonym na stronie internetowej minrol.gov.pl oraz www.arimr.gov.pl, a do czasu uruchomienia tej strony internetowej – wysłaniu zapytania ofertowego do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców, o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców danego zamówienia oraz upublicznieniu tego zapytania co najmniej na stronie internetowej beneficjenta, o ile posiada taką stronę.
    3. Z postępowania o udzielenie zamówienia sporządzany jest protokół zawierający co najmniej:
      1. informację o sposobie upublicznienia zapytania ofertowego przez beneficjenta;
      2. wykaz ofert, które wpłynęły do beneficjenta w odpowiedzi na zapytanie ofertowe wraz ze wskazaniem daty wpłynięcia oferty do beneficjenta oraz z podaniem tych danych z ofert, które stanowią odpowiedź na warunki udziału w postępowaniu i kryteria oceny ofert;
      3. informację o braku powiązań osobowych i kapitałowych;
      4. informację o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu przez oferentów;
      5. informację o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny i sposobie przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium;
      6. wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru;
      7. datę sporządzenia protokołu i podpis beneficjenta lub osoby upoważnionej przez beneficjenta do podejmowania czynności w jego imieniu;
      8. następujące załączniki:
        1. potwierdzenie udokumentowania publikacji zapytania na stronie internetowej ministerstwa, a do czasu uruchomienia tej strony, kopie zapytania ofertowego skierowane do potencjalnych wykonawców zamówienia wraz z potwierdzeniem ich wysłania oraz potwierdzenie udokumentowania publikacji tego zapytania na stronie internetowej beneficjenta, o ile posiada taką stronę,
        2. potwierdzenie odpowiedniego upublicznienia informacji o modyfikacji treści zapytania ofertowego na stronie internetowej,
        3. złożone oferty,
        4. oświadczenie/oświadczenia o braku powiązań z wykonawcami, którzy złożyli oferty, podpisane przez beneficjenta lub osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osoby wykonujące w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy,
        5. potwierdzenie odpowiedniego upublicznienia informacji o wyniku postępowania na stronie internetowej ministerstwa, a do czasu uruchomienia tej strony internetowej – wysłania informacji o wyniku postępowania do wszystkich potencjalnych wykonawców, do których zostało skierowane zapytanie ofertowe oraz upublicznienia tej informacji co najmniej na stronie internetowej beneficjenta, o ile posiada taką stronę,
        6. kopię umowy z wykonawcą lub oryginał stosownego dokumentu sprzedaży potwierdzającego zawarcie umowy z wykonawcą,
        7. inne dokumenty istotne dla postępowania ofertowego, w szczególności korespondencję z wykonawcami.
    4. Zasady konkurencyjności nie stosuje się do:
      1. zamówień, do których nie stosuje się ustawy pzp, których przedmiotem są:
        1. usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych oraz świadczenie usług badawczych, które nie są w całości opłacane przez beneficjenta, lub z których  korzyści nie przypadają wyłącznie beneficjentowi dla potrzeb jego własnej działalności,
        2. nabycie, przygotowanie, produkcja lub koprodukcja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji lub Internecie,
        3. zakup czasu antenowego,
        4. nabycie własności nieruchomości oraz innych praw do nieruchomości, w szczególności dzierżawy i najmu,
        5. dostawy lub usługi służące wyłącznie do celów prac badawczych, eksperymentalnych, naukowych lub rozwojowych, które nie służą prowadzeniu przez beneficjenta produkcji seryjnej mającej na celu osiągnięcie rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań lub rozwoju, jeżeli ich wartość jest mniejsza niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp,
        6. dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej związanej z organizacją wystaw, koncertów, konkursów, festiwali, widowisk, spektakli teatralnych, przedsięwzięć z zakresu edukacji kulturalnej lub z gromadzeniem materiałów bibliotecznych przez biblioteki lub muzealiów, jeżeli zamówienia te nie służą wyposażeniu beneficjenta w środki trwałe przeznaczone do bieżącej obsługi jego działalności, a ich wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp,
        7. umów z zakresu prawa pracy;
      2. wydatków uproszczonych, o których mowa w art. 67 ust. 1 akapit 1 lit. b-d rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące  Europejskiego  Funduszu  Rozwoju  Regionalnego,  Europejskiego Funduszu  Społecznego,  Funduszu  Spójności  i  Europejskiego  Funduszu  Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320, z późn. zm.).
    Beneficjenci, PROW, Wydatki, Zasady

    Related Post

    • Wnioski o przyznanie grantu w ramach naboru nr 5/2020/G ocenione

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie informuje, że Rada Stowarzyszenia oceniła wnioski o przyznanie grantu w ramach naboru nr 5/2020/G w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej. listy wybranych wniosków dostępne tutaj:Czytaj dalej

    • Raport z ewaluacji zewnętrzna

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie LGD Bory Dolnośląskie w 2022 roku przeprowadziło ewaluację zewnętrzną Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność realizowanej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2004-2020, której celem była identyfikacja i ocena efektów realizacji LSR.Czytaj dalej

    • Informacja o naborze nr 2/2022

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lataCzytaj dalej

    • Protokół wyboru wykonawcy

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      1. Wykonanie projektu budowlano – wykonawczego z wykorzystaniem mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali min. 1:5000 przyłącza wodociągowego wraz z trzema osadnikami bezodpływowymi do 10 m/3 do trzech domków mobilnych typu holenderskiego zlokalizowanych wCzytaj dalej

    • Dzień otwarty Przewóz

      Eryk Lewandowski | 0 komentarzy

      W ramach prac nad przygotowaniem LSR zaplanowano organizację dnia otwartego, który odbył się 27.08.2022r. podczas dożynek w Przewozie.  Pracownicy biura Stowarzyszenia LGD Bory Dolnośląskie przygotowali swój punkt informacyjny, gdzie można było porozmawiać, wypełnić ankietę orazCzytaj dalej

    Dodaj komentarz

    Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    NastępnyPoprzedni

    Ostatnio dodane

    • Wnioski o przyznanie grantu w ramach naboru nr 5/2020/G ocenione
    • Raport z ewaluacji zewnętrzna
    • Informacja o naborze nr 2/2022
    • Protokół wyboru wykonawcy
    • Dzień otwarty Przewóz

    Kategorie

    • FBD (1)
    • Imprezy (6)
    • Kursy (1)
    • LGD (134)
    • LSR 2021-2027 (2)
    • Nabory (27)
    © 2016 Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Bory Dolnośląskie. Wszelkie prawa zastrzeżone. Webkreacja: disena.pl
    • O LGD
      • Lokalna Strategia Rozwoju
      • Umowa ramowa
      • Statut
      • Lista członków rady
      • Lista członków LGD
      • Regulamin organu decyzyjnego LGD
      • RODO
      • Kontakt z LGD
    • Współpraca
      • Ankieta monitorująca dla Beneficjentów
      • Granty
      • Harmonogram naborów wniosków
      • Harmonogram realizacji planu komunikacji
      • Kryteria wyboru
      • Listy wybranych i niewybranych operacji
      • Ogłoszenia o naborach
      • Plan komunikacji
      • Procedury wyboru operacji
      • Zapytania ofertowe
    • Informacje
      • Aktualności z LGD
      • Aneksy i zmiany w dokumentach
      • Interpretacje i odpowiedzi ARiMR i MRiRW
      • Logotypy
      • Protokoły z posiedzeń Rady
      • Ustawy i rozporządzenia
      • Wnioski
      • Wykorzystanie środków
    • LSR 2021-2027
    • Przyroda
      • Pomniki przyrody
    • Region
      • Pobyt
      • Kuchnia
      • Imprezy
      • Tradycja
    Bory Dolnośląskie